Oppsummering fra helgens kamper i Eliteserien

Fredrikshald Prishtina mot Sjarmtrollan - Elitersien Futsal

Lørdag spilte vi mot tabelleder Sjarmtrollan. Kampen startet bra for vår del, da vi etter 4. minutter satte inn kampens første mål signert Shakir Bajrami. Men etter kun 10 minutter spilt tok Sjarmtrollan ledelsen på to hjørnespark hvor markeringen på mann var altfor dårlig. Resten av omgangen var jevnspilt, med gode muligheter for begge lag, uten at det endte med noen scoringer. Pauseresultatet ble 2-1 til Sjarmtrollan.

Andre omgang startet forferdelig for våres del, og i løpet 6. minutter scorer Sjarmtrollan tre veldig enkle mål, i en periode hvor vi ikke var fokuserte nok. Etter den elendige starten skjerpet vi oss og tok vi kontroll over spillet, men slet med å bryte ned det solide forsvaret til Sjarmtrollan. I det 35. minutt får vi inn en redusering signert Saif Haydar, men dagens siste scoring skulle gå til Sjarmtrollan, etter at vi hadde sendt alle mann i angrep mistet vi ballen og bortelaget kunne enkelt sette inn kampens siste mål. Sluttresultatet ble 6-2 til Sjarmtrollan, i en kamp hvor vi i store deler var på høyde med motstanderen, men enkle småfeil og mangel på konsentrasjon ødela kampen for oss.

Dagens kamp mot Hulløy Bodø gikk heldigvis bedre for oss, selv om vi startet veldig tregt. Etter kun 5. minutter satte bortelaget inn kampens første mål, ved dårlig markering på mann fra vår del. Men vi hevet oss betraktelig etter scoringen til bortelaget, og satte inn redusering kun få minutter etterpå. Resten av omgangen var veldig jevnspilt, med gode sjanser til begge lag. Dessverre så var det Hulløy som tok ledelsen igjen, etter at de flyttet opp keeperen og kom i overtall. Resten av omgangen jaktet vi på enda en redusering, og mot slutten så får vi lønn for arbeidet, når Afrim Thaqi setter inn omgangens siste mål. Pauseresultatet ble dermed 2-2.

Men det er i andre omgang vi viser vårt beste. Etter å ha kriget til seg ballen, skyter Arber Shkodrani ballen mellom bena på keeper, til kampens første ledelse for oss. Midtveis i omgangen får vi et frispark fra ca. 20 meter. Blerim Redzepi stiller seg opp og fyrer løs et knallhardt skudd som går direkte i mål. Kun noen minutter senere er det Shakir Bajarami sin tur til å score. Han vender bort forsvarspiller, og setter ballen kontant i mål fra nesten død vinkel. Resultatet var da 5-2 til oss, etter å ha dominert hele omgangen. Hulløy fikk sine sjanser de og, men Isa Shipshani vartet opp med noen kanonredninger. Helt mot slutten av kampen fikk Hulløy en redusering, men det hjalp lite, ettersom vi kontrollerte resten av kampen og fastgjorde resultat til 5-3 seier!

Det var viktig med seier i dagens kamp, ettersom vi nå kun er et poeng bak 8.plass Nord/Sprint med to kamper mindre spilt. Dessuten er det kun to poeng opp til KFUM på 6.plass, noe som gjør at vi fortsatt har veldig gode sjanser til å spille i Eliteserien også neste år. Neste kamp er borte mot KFUM søndag 10. februar.