Solid seier borte mot TTIF 2!

10-2 seier borte mot TTIF2!

I kveld var det nok et lokaloppgjør i 6. divisjon. Vi tok turen til Femsjøen, for å spille mot TTIF2. TTIF ville møte oss på vanlig gress, så det ble litt uvant for oss.

Første omgang ble en tam affære, der vi ikke var skikkelig på. Vi spilte oss til flere sjanser, uten at det ga oss så veldig mange mål. TTIF lå massivt med mange i forsvar, og satset på lange baller mot Ole Morten Unum. Bak i forsvar hadde de også erfarne folk, som stod på beina og fulgte ballen og ikke gikk så lett på fintene. Vi ledet 2-0 etter 20 minutter. I løpet av denne tiden hadde vi også brent flere store sjanser.

I jubelen etter 2-0 målet står vi og sover, og lar TTIF gjøre akkurat det de har prøvd hele tiden -nemlig og spille gjennom Unum. Bare sekunder etter at vi scora 2-0 målet, setter han ballen i mål. Dette målet ble en energiboost for hjemmelaget, og de øynet et håp om at de kunne spille jevnt med oss likevel. De kjempet energisk og ga alt i taklingene. Dommeren kunne nok ha slått ned på noen av dem, for her kunne det lett ha blitt skader. TTIF lykkes med krigingen sin, og etter 38 minutter stod det 2-2. På dette tidspunktet hadde det vært en flau oppvisning fra vår side. Nyervervelsen vår, «Momo», sørget heldigvis for at vi gikk opp til 3-2 like før pause. Det var forøvrig Arber og Ardi som scora de to første målene våre.

I pausen var det litt «samling i bånn», og en aldri så liten skjennepreken fra Arber. Vi var ikke «på», og det måtte kraftig skjerping til.
Andre omgang startet litt som i første omgang, og det var noe tafatt over flere på laget. Nesten 15 min. ut i 2. omg. raget Arber høyest på en corner og headet inn 4-2. Etter dette målet begynte flere på laget og våkne, samtidig som piffen gikk litt ut av «dærn». Vi kjørte spillet mer og mer, og med bare to minutters mellomrom banka Ardi inn to mål. Begge gangen ble han vakkert spilt gjennom av Rinor. På stillingen 6-2, var det bare ett lag på banen. Vi kjørte over TTIF, og kampen endte til slutt 10-2 til oss. Et greit resultat, men vi burde – og skulle – ha vunnet med mye mer i dag.

Målscorere:
Ardijon Berbatovci (3)