Intervju med kaptein Shkodran

Kaptein Shkodran Dinaj under oppvarming.

Vi tok en prat med kaptein Shkodran for å høre hans tanker om kommende sesong.

1) Fjorårets sesong endte med en 7.plass som sikret en ny sesong i Eliteserien. Hva syns du om det laget presterte i 2018/19 sesongen?

Fjorårets sesong var veldig varierende. Det var til tider bra, men generelt sett så var sesongen under par. Jeg følte at potensialet vårt var ganske høyt, men vi klarte aldri å være konsekvente nok. Vi hadde en tropp som spiller for spiller kunne matche seg mot de beste lagene, så det var synd at vi aldri klarte å holde oss på et stabilt nivå.

2) Hvordan har oppladning til sesongen vært?

Jeg føler at oppladningen har vært bra. I fjor hadde jeg noen småskader rundt sesongstart, men nå har jeg klart å holde meg skadefri og føler meg mye bedre. Fysikken har også blitt et par hakk bedre, så jeg kan trygt si at jeg er klar for en ny sesong!

3) Laget i år er stort sett det samme som i fjor, men med noen nye fjes. Hva tenker du om årets tropp?

Det er bra at vi har mye av det samme laget som i fjor. De fleste har fått kjenne på nivået, og vet hvor lista ligger. Dette vil forhåpentligvis hjelpe oss med å luke bort de enkle feilene vi holdt på med i fjor. Klarer vi dette vil vi nok overraske stort. Spesielt Besian Kadriu vil være en spiller å se opp for denne sesongen.

Når det gjelder de nye signeringene har jeg stor tro på at de over tid kommer til å hjelpe oss mye, de må bare få tid til å tilpasse seg nivået.

4) Hva er dine tanker og forventninger til denne sesongen?

Forrige sesong var vi veldig svake defensivt, og slapp inn altfor mange enkle mål. Hovedfokuset vårt kommende sesong vil være å bygge en god defensiv struktur. Offensivt har vi alltid vært gode, vi har mange kreative spillere som klarer å skape sjanser, så vi satser å fortsette på samme spor i år også.

Når det kommer til forventninger vil alt annet enn topp fire være en skuffelse for min del.

5) Hvor mange mål kan vi forvente av deg denne sesongen?

Jeg hadde 15 scoringer i fjor og var Nr. 3 på toppscorerlisten. I år satser jeg på førsteplassen, og håper jeg kan få over 20 mål hvis jeg spiller alle kampene og holder meg skadefri.